تعریف مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی شرکتی مجموعه وظایف و تعهداتی است که شرکت بایستی در جهت حفظ، مراقبت و کمک به جامعهای که در آن فعالیت میکند، انجام دهد.
مسئولیت اجتماعی شرکت ها، از مرزهای اقتصادی فراتر می رود و مسئولیت در برابر جامعه، انسان و محیط را در بر می گیرد. در واقع مسئولیت اجتماعی شرکت کارهایی است که در افزودن به منفعت اجتماعی موثر است و فراتر از منابع سازمان و ذینفعان است. در دهه های پایانی قرن بیستم باگسترش تاثیر سازمان ها بر محورهای توسعه پایدار، انتظار بیشتری در قبال مسئولانه عمل کردن آنها پدید آمد. این موضوع منجر به ظهور مفهومی به نام مسئولیت اجتماعی سازمان ها یا CSR در حیطه مدیریت شده است. درواقع سازمان ها در قبال جامعه ای که در آن هستند، به دلیل استفاده از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن مسئولیت دارند.
شرکت سیگما نسبت به آثار اقدامات خود در زمینه فرهنگ، جامعه و محیط زیست، خود را مسئول می داند و به اصول و ارزش ها در حیطه وظایف خود پایبند می باشد. در همین راستا مسئولیت های اجتماعی را تحت رویکردی بهتر در کسب و کار همواره درنظر دارد و سیاست های کلان خود را در این چهارچوب قرار داده است. سیگما در قبال اصول اساسی پاسخگویی، رفتار اخلاقی، احترام به مشتریان، رعایت حقوق و قوانین و شفافیت در کار، خود را مسئول می داند. مسئولیت اجتماعی شرکت سیگما حوزه های سازمانی، دسترسی پذیری، محیط زیست، جامعه و مشتریان را در بر می گیرد.